US | NL
Kies je land
Door uw land te selecteren, krijgt u lokale aanbiedingen en informatie te zien.
Belgiumnl
United Arab Emiratesen
United Statesen
Rest van de werelden

2019, een uiterst succesvol jubileumjaar voor mystromer AG.

2019, een uiterst succesvol  jubileumjaar voor mystromer AG
03 februari 2020

De Reorganisatie van de voorbije jaren werpt zijn vruchten af. Na de succesvolle reorganisatie in 2018 stelde de onderneming ambitieuze doelstellingen voor het jubileumjaar 2019: consequent kwaliteitsmanagement, de uitbreiding van de productie met twee montagelijnen in de hoofdzetel, het opzetten en uitrollen van gestandaardiseerde bedrijfsprocessen en de heruitgave van de allereerste, legendarische Stromer ST1, het stond allemaal op de agenda.

Met een over alle markten heen gerealiseerde omzetgroei in de dubbele cijfers en de verkoop van meer dan 12.000 Stromer bikes wereldwijd werden de vooropgestelde verkoopcijfers aan diggelen gereden. Vooral de verkoop in Nederland werd een succesverhaal, omdat de markt voor de tot 45 km/u snelle S-pedelecs er bij wijze van spreken explodeerde. In 2019 is de groei met 60,1% gestegen ten opzichte van 2018. Met 1558 verkochte bikes en een marktaandeel van 47,2% is Stromer er de overduidelijke marktleider op vlak van S-pedelecs. Maar Stromer boekte niet enkel succes in Nederland. De positie van marktleider in de verkoop van S-pedelecs kon in alle belangrijke markten en dan vooral in Zwitserland en België nog verstevigd worden. De ontwikkeling van de markt in een land hangt erg veel af van de fietsinfrastructuur en de nationale wetgeving.

“We zijn erg trots op de 100% in-house montage van de modellen in onze Stromer campus in Oberwangen”, vertelt CEO Jakob Luksch. “Met drie montagelijnen en de uitbreiding van ons team van 55 naar 68 werknemers zijn we in staat om snel op de wensen van de markt te reageren en hebben we het kwaliteitsmanagement zelf in de hand”, vervolgt Luksch. Een positief voorbeeld daarvan was de Anniversary Edition van model ST3. Het model met speciale lak en heel wat extraatjes werd op Eurobike voorgesteld en werd al geleverd zelfs nog voor de beurs afgelopen was. Ook de relaunch van het legendarische model ST1 creeerde veel positieve aandacht. Het eersteklas instapmodel in de S-klasse van de snelle e-bikes werd eerst tijdens de zomer in een Limited Edition en later als normaal model in Europa en de VS gelanceerd.

Ter gelegenheid van het 10-jarige jubileum van Stromer vonden er heel wat veranderingen plaats. Zo werd de website in de herfst in een nieuw jasje gestoken. Op stromerbike.com kunnen sindsdien alle modellen met elkaar worden vergeleken, kunnen bezoekers via Bikefinder de bike kiezen die zij nodig hebben, die in een paar stappen configureren en bij hun dealer bestellen. Gelijktijdig met de relaunch van de website werd ook de branding van Stromer vernieuwd.

Het 10-jarige jubileum werd in oktober samen met alle Stromer fietsers over de hele wereld gevierd. Tijdens een community event op 10/10/2019 reden ze allemaal samen een recordafstand van 473.000 km bijeen binnen de 24 uur, wat veel meer was dan de doelstelling van 10 keer rond de wereld. 10.909 Stromer fietsers namen deel aan het event en reden gemiddeld 43,35 km. Dat maakt van de Stromer community ongetwijfeld een van de actiefste merkcommunity’s wereldwijd. Stromer heeft de voorbije 10 jaar in de klasse van de snelle e-bikes de lat telkens hoger gelegd op vlak van power, bereik, design en connectiviteit.

Voor 2020 staat de lancering van de nieuwe ST2 gepland, de eerste Stromer met riemaandrijving en een in de motor geïntegreerde naafschakeling en wil Stromer zijn kwaliteits- en klantenservicenormen nog verder aanscherpen. Bovendien moet de output van de drie montagelijnen in Oberwangen met 40% verhoogd worden en wil de onderneming een nieuw globaal ERP-systeem implementeren. Het Zwitserse bedrijf is blij dat achterwielaandrijving duidelijk aan een revival bezig is, want ten slotte is concurrentie net datgene wat een bedrijf voortstuwt. Ook in het nieuwe decennia is het ultieme streefdoel voor Stromer nog steeds om de beste S-pedelecs te bouwen en mensen aan te sporen om ze dagelijks te gebruiken.

ST2

Concept van de nieuwe Stromer ST2.